Forsiden » FAQ
bankskifte,bankservice,bank

Ofte stillede spørgsmål

Herunder finder du gængse spørgsmål og de tilhørende svar.

Hvad kan jeg oprette forespørgsler om?

Du kan oprette forespørgsler om alt der har med bankmæssige forhold at gøre.

Hvad koster jeres bankservice?

Det er fuldstændig omkostningsfrit for brugere, at oprette en forespørgsel på BankTorvet.dk.

Hvem yder rådgivning?

BankTorvet.dk er et 100% IT baseret system, der videreformidler din forespørgsel til den eller de rådgivere, der vurderes - af systemet - til at være bedst til at håndtere din henvendelse. Det betyder at det udelukkende er de enkelte rådgivere i de deltagende pengeinstitutter, der behandler din forespørgsel.

Jeg har fået at vide at I ringer, men jeg har ikke hørt fra jer endnu

Det er suverænt bankrådgiverens ansvar at kontakte dig sådan som vedkommende lover. Vi stiller krav til de deltagende pengeinstitutter om, at de skal behandle alle forespørgsler seriøst og professionelt og herunder hører som et absolut minimum at man tager en dialog med dig. Det sker dog at vi hører, at brugere er stort set umulige at få fat i for rådgiverne, og måske er det tilfældet med dig. Du har altid mulighed for at kontakte rådgiveren. Kontaktoplysningerne finder du enten på den PDF omhandlende rådgiveren, som du modtog kort efter din oprettelse, eller også kan du finde informationen ved at logge dig på din brugerkonto.

Hvorfor har I ikke alle bankerne med?

Alle banker er velkomne til at deltage på BankTorvet.dk - valget er deres. I forbindelse med at byde på indlån på IndlånsBørsen, så er det et ufravigeligt krav, at banken er tilmeldt det samarbejde, der sikrer dig såfremt virksomheden skulle gå konkurs.

Hvor lang tid tager det at oprette en forespørgsel?

Når du opretter en forespørgsel, vil du blive bedt om at besvare nogle konkrete spørgsmål, samt at lave en beskrivelse af din forespørgsel. Hvor meget arbejde du lægger i beskrivelsen af din forespørgsel, er helt op til dig, men jo mere detaljeret du skriver, jo bedre forudsætninger har rådgiverne for at besvare dig bedst muligt. Det er nemt at oprette din forespørgsel på BankTorvet.dk og alt efter hvor lang tid du bruger på at formulere en eventuel kommentar, vil det typisk tage mellem 2 og 5 minutter.

Hvornår får jeg svar?

Når du opretter din forespørgsel, vurderer vi hvilke rådgivere, der passer bedst til dig og kontakter dem med det samme. Hver rådgiver har 48 timer til at besvare din forespørgsel og du vil modtage en email fra os, når alle rådgivere har besvaret, eller senest når besvarelsesfristen er udløbet. Er din forespørgsel oprettet op imod eller i en weekend, har rådgiveren ligeledes 48 timer, der starter ved fra førstkommende arbejdsdag, til at besvare dig, da det er væsentligt at der er tid nok til at give dig ordentlige svar som du kan bruge til noget.

Synes du ikke at vi har fundet de rette rådgivere i første omgang, registrerer vi din forespørgsel som 'igangværende', hvilket betyder at andre rådgivere end de første efterfølgende også kan kontakte dig. Du vil maksimalt blive kontaktet af 7 bankrådgivere i alt på BankTorvet.dk og din sag vil maksimalt kunne eksistere i 3 måneder.

Hvordan får jeg svar?

Du vil blive kontaktet direkte af rådgiverne enten via e-mail eller telefonisk.

Risikerer jeg at blive kontaktet af min nuværende rådgiver?

Nej det gør du ikke. I vore spørgeskemaer spørger vi dig om, hvilket pengeinstitut du benytter idag, så vi netop undgår at sende dig derud igen.

Jeg vil gerne slettes fra jeres database

Du har ikke mulighed for selv at slette dine data fra vores database, da vi løbende bruger den samlede mængde data som værktøj til at forbedre vores produkt. Ønsker du at blive slettet, er du velkommen til at sende os en mail fra den mailadresse du brugte da du oprettede din forespørgsel, hvori du beder os om at slette dig. Herefter sletter vi dig med det samme og bekræfter sletningen.

Er jeg anonym?

De oplysninger du afgiver på BankTorvet.dk opbevares sikkert og fortroligt og udleveres ikke til tredjemand. I forbindelse med at du søger en ny bankrådgiver, er det dog vigtigt at du får en dialog med vedkommende, og derfor kan de rådgivere, der sættes i forbindelse med din forespørgsel på BankTorvet.dk se dine oplysninger. Det betyder, at disse rådgivere kan se hvem du er, og dermed har de mulighed for at kontakte dig, så I i fællesskab kan finde den løsning der passer bedst til dig.

Hvad er en 'igangværende forespørgsel'?

'Igangværende forespørgsler' er alle de forespørgsler, som er oprettet på BankTorvet.dk og hvor brugeren ikke valgte en bankrådgiver i første fase. Det betyder, at andre rådgivere kan læse din forespørgsel og fremsende kommentarer og tilbud til dig. Du vil maksimalt blive kontaktet 7 gange ialt indenfor en 3 måneders periode, hvorefter din forespørgsel automatisk afsluttes. Har du accepteret en af de rådgivere, der har besvaret din forespørgsel, afsluttes din forespørgsel og du vil ikke modtage yderligere henvendelse.

Min forespørgsel er en 'igangværende forespørgsel'. Hvordan fjerner jeg den?

Din forespørgsel vil automatisk blive fjernet, senest når du har modtaget 7 besvarelser, eller når den har været registreret på BankTorvet.dk i to måneder, regnet fra den dag, du oprettede den. Ønsker du at fjerne din forespørgsel fra BankTorvet.dk allerede nu, kan du logge dig på dit brugerlogin og fjerne forespørgslen.

Hvad hvis jeg ikke synes om de besvarelser jeg får?

Du er på intet tidspunkt forpligtet til at vælge en rådgiver, som er formidlet via BankTorvet.dk. Det er 100% dig, der vurderer og bestemmer, om en rådgiver er den rigtige for dig. Dette gælder også selvom du vælger en bankrådgiver i forbindelse med vedkommendes besvarelse. Det eneste du her indikerer er, at du gerne vil fortsætte dialogen med rådgiveren og at det derfor er i orden, at bankrådgiveren kan se dine kontaktdetaljer. Du er ikke forpligtet til mere end det.

Hvordan sikrer I kvaliteten af jeres service?

I forbindelse med oprettelsen af en bankrådgiver i vores system, har vi haft minimum et møde med banken og informeret om vore retningslinier samt lavet en præsentation af konceptet. Det bliver her præciseret, at BankTorvet.dk skal være en kvalitetsportal og at dét stiller krav til den enkelte rådgiver.

Efterfølgende er det brugerne, der vurderer om en rådgiver fortsat skal være med eller ej. Når en bruger vælger en rådgiver på BankTorvet.dk vil brugeren nogle måneder senere modtage et spørgeskema, med henblik på at evaluere vores koncept samt rådgiveren på en række områder. Brugeren tildeler stjerner alt efter hvor godt rådgiveren har klaret sig og vi kan dermed se, hvordan rådgiveren agerer i praksis. Får en rådgiver gennemgående dårlige brugervurderinger, tager vi først en samtale med rådgiveren og ultimativt ophører samarbejdet. Du er ikke forpligtet til at besvare spørgeskemaet, men vi håber selvfølgelig på, at du vil være med til at sikre kvaliteten for andre brugere.

Sidste 14 dages højeste indlånsrente

0,00%


Styr på din privatøkonomi?

Analyse: Hvilket budgetprogram bruger du for at holde styr på din privatøkonomi?

Få servicemail

Tilmeld dig og få den bedste privatøkonomi